2017. augusztus 7., hétfő

Trónok harca: a sorozat, ami megnyert magának

Őszintén szólva sosem voltam egy sorozat-őrült. Egyedül a Jóbarátok volt az a sorozat, amit elejétől a végéig láttam, egy-egy részt pedig többször is újranéztem. Azt kell mondjam, volt egy színvonala a 10 éven keresztül ívelő sorozatnak; a humor, a legendás főcímdal, és a barátság mind hozzátett a sikeréhez. A hat főszereplő egytől-egyig igazi személyiség, és a mai napig imádom őket.. nem is csoda, hogy bele-belenézek az epizódokba.
Tavaly decemberben elkezdtem nézni Willie-vel a Vámpírnaplókat egy teljesen hirtelen felindulásból, és azóta az eddigi összes magyarul megjelent részt láttuk.. tehát a hatodik évadnál tartunk, ugyanis az RTL megvásárolta azt. Hogy mit szeretek benne? Izgalmas és a főszerepben Ian Somerhalder.. na jó ennél azért összetettebb a válasz, de a lényeg, hogy kedvelem a történetet.

Szóval augusztus első hetéig csak két sorozat fanja voltam, azóta viszont megváltozott pár dolog. Tudni kell, Willie egy ideje már nézi a Trónok harcát. Általában nem várja meg a magyar szinkronos változatot és megnézi angolul a részeket. Ez történt nyaralásunk előtt is, amikor vele néztem a hetedik évad első részét angolul. Még ha értettem is valamicskét a szövegből, a történetből semmit sem.. így azt a részt eléggé untam, értetlenül néztem ki a fejemből, hogy ez így most micsoda. Tudatlanságban a történet múltjáról, na meg a szereplőkről.
Hazatértünk után elhatároztam: megnézem a legelső részt, és ha megtetszik, akár az egész első évadot is végignézem. Ez a terv végül valóra is vált, méghozzá annyira, hogy már a második évad felénél járok. :D


Az elmúlt héten közel 13 órát töltöttem a Trónok harca nézésével, mert egyszerűen megragadott a cselekmény. Senki számára nem lehet újdonság, hogy a Trónok harca mind könyvsorozatként, mind tévés sorozatként hatalmas sikernek örvendhet. Bevallom, gondolkodtam már a regények elolvasásában, de valahogy nem tudtam elkezdeni. A sorozat viszont, főként Willie miatt jobb döntésnek bizonyult, így együtt tudjuk nézni a részeket. És hogy én milyen jól döntöttem!

Kezdve a főcímtől, a Trónok harca hangulata nagyon is magával ragadó. A zene remekül passzol a
műsorhoz, továbbá a térképes megoldás az elején nagyon is király. Igaz, a karakterek hihetetlenül jól ki vannak dolgozva, azért még nem teljesen vagyok képben egy-egy név hallatán. Viszont minden elismerésem a színészeké, ugyanis az alakításuk rettentően hiteles - még akkor is, ha némelyiket meg tudnám fojtani egy kanál vízben.
Tetszik, hogy a lovagkor mellett egy 'kis' fantasy is jelen van a történetben, szuper kombináció ez a két elem. Ha maga a cselekmény és a karakterek fantasztikussága nem lenne elég, akkor ott van még a látványvilág, a díszletek és a korra jellemző személyiségjegyek. Őszintén, nem éltem volna a lovagok korában, de ahogy ezt az egészet egy filmesített változatban tárják elém, hát én csak ámulok.

Eleinte azt gondoltam, zavarni fognak a túl erőszakos, és az erotikus részek, de végül rájöttem, hogy ezek nélkül nem lenne ennyire hiteles a történet. Oké, amikor asszonyokat vernek, az eléggé felforralja az agyvizemet, de lehűtöm magamat azzal, hogy ez csak egy történet, és színészek játsszák el a különböző ádáz cselekedeteket.

És hogy eddig kik váltak a kedvenceimmé?

Tyrion Lannistert nagyon kedvelem agyafúrt tervei miatt, emellett udvarias és igazán kritikus személyiség. Fogyatékosságáról nyíltan beszél, a megaláztatások és az ezzel járó fájdalom megedzette szívét. Annak ellenére, hogy törpenövésű, tiszteletet parancsoló a megjelenése, nem mellesleg tanult férfi. Cinikus, és fantasztikusan bánik a szavakkal.


Arya Stark az egyik legmenőbb női karakter. Kislány létére bátor és erős, fizikai ereje mellett egy igen okos leányzó. Leginkább az angol badass" szóval jellemezhetném, hiszen egy szabad szellemű, igazságos lány.


Ygritte karakterét igaz még csak egyszer láttam a vásznon, már is az egyik kedvencemmé vált. Ő és Havas Jon annyira édesek együtt, ahogy az első perctől kezdve szikrázik közöttük a levegő. Annyira szarkasztikus a lány, és olyan idegesítő Jon számára, hogy rögtön megkedveltem. Ygritte-nek felvágták a nyelvét: ami a szívén az a száján.. ebből a szempontból magamra ismertem, személy szerint kedvelem azokat a karaktereket, akik függetlenek a szabályozásoktól. (Ráadásul a színésznővel egy napon ünnepeljük a szülinapunkat.)

És mivel még csak a sorozat elején tartok, nagyon félek a spolierektől, amik dögivel megtalálhatóak az Internet minden szegletében. Tisztában vagyok azzal, hogy rengetegen fognak még meghalni, és csak remélni tudom, hogy azok a karakterek vesztik majd életüket, akiket gyűlölök. Próbálom ezeket, és a cselekmény további részét titokban tartani magam előtt, hiszen szeretem a fontos történéseket saját szemmel megtapasztalni.

Aki még nem látta a sorozatot, annak szívből ajánlom.
Gyengébb idegzetűeknek, azoknak, akik irtóznak a vértől, erőszaktól és akik a meztelenséget elítélik, azoknak nem ajánlom. Ugyanis ez mind megtalálható benne. Akik nem viszolyognak a fent leírtaktól, szerintem adjanak a sorozatnak egy esélyt.. én is adtam, és azóta csak azt nézném, na meg még az álmaimat is kíséri. (Bár cseppet sem kellemes, Cersei Lannisterről álmodni, ahogy kerestet, és ki akar végeztetni.)

Ti, Kedves Olvasók, hogyan álltok a Trónok harcához? Fanok vagytok, szeretitek, nézitek, utáljátok, vagy éppen még nem is láttátok? Ha a sorozatot nem is nézitek, a könyvet olvastátok? Vagy épp mindkettőbe belevetettétek magatokat?
Érdekelne válaszotok, és a tapasztalataitok a Trónok harcáról. Szívesen olvasnám a Ti nézőpontotokat a témában. Írjátok meg nekem kommentben (persze ha lehet csak spoiler nélkül), hogy számotokra mit nyújt a műsor. :)


Búcsúzom, mert megyek Willie-hez befejezni a második évadot! :)


A képek forrása a We Heart It és a Google.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése