2017. július 22., szombat

Tombol a nyár - Summer Days Book Tag

Moly.hu-n egy kedves figyeltem, @Rebbencs kihívott a Summer Days Book Tag-re. Úgy gondoltam, hogy itt, egy blogbejegyzés keretein belül töltöm ki a 8 kérdésből álló könyves tag-et.

A jeges frappét már előkészítettem, kezdődhet is ez a pezsgő, nyári Book Tag! 😏
Frappe + Book Tag = 💕

1.) Nyáron mindenkinek kicsivel több szabad ideje van, ezért az új könyvek mellett előkerülnek már a régen olvasott regények is, egy kis nosztalgia erejéig. Te melyik könyvet olvastad a legtöbbször?


Színes kötetek. :)
Bevallom, nincs időm újraolvasni könyveket. 😄 Ez a jelenség annak köszönhető, hogy személy szerint inkább újabb és újabb történetekbe vetem bele magamat. Könyvmoly létem kezdetén, amikor még csak Meg Cabot: Allie Finkle szabályai kezdő tiniknek című könyvsorozata állt a tulajdonomban, rengetegszer újraolvastam az összes, 6 részt. Amióta könyvtári tag vagyok, nem veszem elő a régi kedvenceimet, mert megannyi új kaland vár rám a polcok között. (Megjegyezném, fél év alatt 30 könyvtári könyvnél tartok.) Azt kell mondjam, Allie Finkle sztorijait olvastam a legtöbbször, azóta egyszerűen nem vagyok képes újraolvasni semmit, pedig van egy-két kötet, amit szívesen újra átélnék.

Hatot sikerült beszerezni, bár így is
SOK. :D
2.) Ha nyár, akkor kötelező olvasmány, vagy tipikus nyári olvasmányok?

Szám szerint 7 kötelező olvasmány várat magára, de csak porosodnak a polcomon, ugyanis nincsen annyi lélekenergiám, hogy belekezdjek valamelyikbe. Persze amúgy sem kéne mindet elolvasni a nyári szünet alatt, csak hát én egyet sem kezdtem el ezek közül (remélem, osztályfőnököm megbocsát 😅). De kifejezetten azt sem mondanám, hogy tipikus nyári olvasmányokat bújok, mert hazudnék. Jöhet bármilyen könyv, ami felkelti az érdeklődésemet, évszaktól függetlenül.

3.) Szerinted tipikusan nyári olvasmány:

Kettő olyan könyvet olvastam júniusban, ami teljesen feldobta a nyári kezdőhangulatomat:
  • J. L. Armentrout: Obszidián - a nyár első olvasása volt, és tökéletesen illet a napsütéses, forró délutánhoz, amikor olvastam. Az erkélyen ülve nem csak a nap által éreztem forróságot, hanem Katy és Damon miatt is. 
  • Rácz-Stefán Tibor: Túl szép - rögtön az Obszidián után olvastam, és valahogy ez a kötet is fantasztikus nyitánya volt a nyárnak. Ráadás, hogy még a Duna partjára is elvittem, így a kellemes árnyékban, a folyó hullámzásának hangját hallgatva vetettem bele magamat a regénybe.
    
(Az Obszidiánról itt, a Túl szépről pedig ezen a linken olvashatod értékelésemet.)
Tipikus nyári olvasmányként talán egyedül csak Leiner Laura: Bábel című regényét olvastam, amit kifejezetten szerettem, szerintem sokkal megragadóbb könyv, mint a Szent Johanna Gimi sorozat.

4.) Ha nyár, akkor szerelem! Kedvenc könyves párosod?
Balra Lilac, jobbra a világító kaktusz,
Tarver látható. :)

Így hirtelenjében három páros jut eszembe:
  • Lilac és Tarver (Lehullott csillagok) - annyira erős kettejük különleges kapcsolata, hogy két kaktuszomat róluk neveztem el.
  • Hazel és Augustus (Csillagainkban a hiba) - nos, igen.. nekem nagyon tetszett a könyv; a szerelmük, és egyben a találkozásuk sorszerű és megható. Ha lesz majd még újabb kaktuszom, esélyes névadók. /Az értékelésem itt elérhető./
  • Hannah és Garrett (Az üzlet) - igaz, a történet maga nem tartogat túl nagy meglepetéseket, de az ő kapcsolatuk különlegesen szép. Szerencsés az, akinek ilyen szerelemben és szeretetben van része.

5.) Olvasmányaid alapján, te hova utaznál el legszívesebben nyaralni?
Forrás: We Heart It.
  • Elmennék a Bábel-fesztre (Bábel), mert ez egy olyan fesztivál, ahol szó sincs tudatmódosító szerekről, és aki iszik, az mértékkel teszi.. vagy ha az illető le is issza magát a sárga földig, akkor is jó fej, és nem köt beléd. Na, meg a szekuritiseknek van humorérzéke. 😃
  • Utaznék egy hatalmas óceánjárón (Rocksztárt kaptam karácsonyra), hiszen a leírások alapján menő a jármű. Továbbá, betévedhetek sztárok vécéjébe is..
  • Ha nem is nyaralnék, de meglátogatnám New York-ot áramszünetben (Száz óra sötétség), mivel az idő tájt kiváló barátságokat lehet kötni. 😊 /Az értékelésemet itt olvashatod./

6.) Ez lehűt! Mondj egy borzongató könyvet, amit szerettél!

Egyetlen ilyen könyvet tudok felmutatni, mégpedig Agatha Christie: Halloween és Halál című krimi regényét. A történetet tavaly Halloween idején olvastam, és igazán borzongató élmény volt. Az almás borítós kiadáshoz volt szerencsém, és mivel az almának is borzongató szerepe volt, a könyv olvasása közben végig almaszagot éreztem. Bizarr. 😁

7.) Ez felpezsdít! Mondj egy érzelmektől túlfűtött, forró szerelmi történetet, amit olvastál!

Több ilyenben is volt már részem, de most kiválasztottam egyet, amit különösen szerettem - Mia Sheridan: Leo esélye. Ez a történet egy sorozat második része (lényegben ugyanarról szól, mint az első, csupán a férfi szemszögéből). Sokkal jobban tetszett a férfi szemszöge, hisz rettentő mély érzésekről, túlfűtött erotikáról és nem utolsó sorban szeretetről szól ez a regény.. mindezt a másik nem szemével sokkal érdekesebb volt nyomon követni. Ajánlom azok figyelmébe, akik szeretik a Rubin pöttyös könyveket, és nehéz múltú fiatalokról olvasnának.

Becsomagolva.
8.) Idén nyáron melyik könyvet viszed magaddal a nyaralásodra?

Szám szerint kettő könyvet csomagoltam be (ugyanis két napon belül indulunk).
John Green: Alaska nyomában - úgy tűnik bevett szokásommá fog válni, hogy John Green regényt olvasok kocsikázás közben (a Csillagainkban a hiba is ilyen körülmények között vált az egyik kedvencemmé).
J. L. Armentrout: Opál - úgy bizony. Katy és Damon történetét a Balatonon fogom folytatni, már alig várom, hogy a földönkívüliek ellepjék a 'magyar-tengert'. 😄

Ennyi lett volna ez a kis Summer Days Book Tag, ha kedvet kaptatok hozzá, nyugodtan töltsétek ki Ti is a blogotokon, Moly.hu-n, vagy szimplán írjátok meg nekem kommentben, hogy Ti mit válaszolnátok az egyes kérdésekre.

Forrás: We Heart It.
Ezzel a poszttal most egy hétre búcsút intek Nektek, pihenjetek és szórakozzatok sokat! Augusztusban pedig újra visszatérek. 😊

Ha felmerülne Bennetek valamilyen kérdés, óhaj, vagy bármi más, akkor írjatok üzenetet a blog Facebook-oldalán itt, vagy küldjetek e-mailt a lapok.koze.rejtozve@gmail.com címre. Emellett megtaláltok Moly.hu-n @Tinah néven, és Instagramon @tin.aah néven, szóval ha bármilyen kérdésetek közlendőtök lenne felém, azt jelezzétek valamely felületen.
Én pedig próbálok minél előbb válaszolni.. 😁

Továbbra is kívánom a Hawaii-feeling-et,
Tina.😏

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése